Kaikoura!

Lennettiin Sydneysta Christchurchiin, ja lento oli 5 tuntia myöhässä, joten oltiin motellissa vasta noin klo 3 aikaan aamulla. Ajan kuluksi (hieman) shoppailin lentokentällä. Kerrankos sitä. Kohta pääsee taas rahaa tienaamaan. Ilta meni siis motellin sänkyyn kaaduttaessa ja klo 10 oli taas check-out, ja meidät herätettiin oveen koputtamalla. Siinä sitten pakkaamaan kamat kasaan ja ajo Kaikouraan.
(Uutta-Seelantia muuten kutsutaan myös Kiwiksi.

Kaikourassa meillä oli, no periaatteessa ihan mukava YHA Kaikoura Maui, motelli (Ennemmin reppureissaajille suunniteltu). Se on ns. keskustan ulkopuolella, lähempänä merileijonien aluetta. Huone oli pieni, mutta tosiaan reppureissaajille suunniteltu. Käytävässä oli lukollisia kaappeja, vessa/suihkutilat olivat yhteiset. Ylhäällä oli yhdet UNISEX vessat ja suihkut, ja alhaalla miehille ja naisille erikseen. Fiilis oli hieman kuin veneilyssä. Pakkaa kassiin tarvittavat tavarat, tossut jalkaan ja suihkuun ja ilta-/aamupesulle. Erona vain se, että venereissuissa siihen on varautunut. Noh, piti ottaa pienellä retki fiiliksellä ;)

Käytiin illalla ajelemassa keskustassa ja lähiympäristössä sekä syömässä. Varasimme myös liput seuraavan aamu Whale Watch:iin, joka alkoi 10.30.  Sen jälkeen ajettiin Seal Coloney:iin joka oli lähellä majapaikkaa, katsomaan merileijonia. Olen jo San Franciscossa niitä nähnyt merileijonia laiturilla, mutta nyt näin sellaisen lähempänä köllöttelemässä. Varoitettiin menemättä 10-20m lähemmäks, mutta köllöttelevän leijonan lähelle mentiin kyllä, eikä ollut moksiskaan. Mutta se olikin tullut ns ihmisten alueelle. Rannalle ei sitten niitä saa mennä häiritsemään. Eikä kyllä muutenkaan häiritä.

Seuraavana aamuna oli aikanen herätys että ehdittiin käydä syömässä aamupala ennen Whale Watchia. Aika hieman myöhästyi, ja silti olin idiootti kun en tajunnut etukäteen katsoa Marialle tuliaisia.
(Tyhmä minä!)

Ja siis hei! Mehän nähtiin niitä Valaita ja Delfiineijä! Lähinnä videota, mutta kuviakin sain. Olis ihan huisii päästä joskus uiskentelemaan Delfiinien kanssa. Uudessa-Seelannissa vesi vaan on niin tautisen kylmää että ei mitään rajaa. Eikä olla kertaakaan käyty uimassa.
Parhaimmillaan
oli 5 delfiiniä

Meille kävi pieni möhlä, kun katsottiin että Kaikourasta Dunediin kestää ajaa kauemmin kuin luultiin.  Tämä äly ja väläys muutti sitten hieman koko Uuden-Seelannin suunnitelmia.

1. Jouduimme siirtämään Dunedin huoneen vuokrauksen päivällä
2. Todettiin että tarvitaan etelä-saarella päivä lisää, mikä on pois pohjois-saaresta.
3. Eli lentojen siirto Wellingtonista Aucklandiin, eli pohjois-saaren etelä-osa jää kokonaan näkemättä.